تولد گوساله‌ای با ۸ دست و پا در کاشمر (۲۳ مرداد ۱۴۰۳) آخرین گام دولت سیزدهم برای متناسب‌سازی حقوق «حداقلی‌بگیران» تامین‌اجتماعی برداشته شد اسباب بازی را برای کودکتان کمی پایین‌تر از سنش بخرید در روز‌های گرم تابستان از این دمنوش غافل نشوید چالش‌های ازدواج در دوران پیری چیست؟ بیش از ۶ هزار نفر در بیمارستان امام‌رضا(ع) زیر پوشش غربالگری فشارخون و دیابت قرار گرفتند در صورت حیوان گزیدگی بلافاصله به مراکز بهداشت مراجعه کنید اطلاعیه آموزش‌وپرورش درباره تأیید پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان آیا وعده‌ جذب معلمان خریدخدماتی از سوی آموزش‌وپرورش محقق می‌شود؟ متناسب‌سازی حقوق باید به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی هم تعلق بگیرد احتمال طغیان بیماری وبا در کشور | زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند باطل‌السحر جن‌زدگان دست او بود | درباره دکتر موسی حجازی، مؤسس بیمارستان روانی مشهد نرخ‌ جدید جرائم پزشک‌نما‌ها اعلام شد واریز کسورات ناشی از ارتقای رتبه معلمان به صندوق بازنشستگی کشوری | صدور احکام بر اساس رتبه جدید پایان تلخ بلاتکلیفی قرارداد‌های موقت نیرو‌های شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر (ع) مشهد هشدار! خطر سقوط در سیاه چاله جمعیتی | نگاهی آماری به موالید خراسان رضوی که در یک دهه گذشته روند نزولی داشته است
سرخط خبرها

احتمال طغیان بیماری وبا در کشور | زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند

  • کد خبر: ۲۴۴۸۳۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
احتمال طغیان بیماری وبا در کشور | زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند
رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از احتمال طغیان بیماری وبا در کشور خبر داد.

زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص طغیان وبا در کشور، اظهار کرد: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت از ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲ تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳) روند بیماری وبا در دنیا رو به افزایش بوده و بیشترین آمار ابتلا به وبا در منطقه مدیترانه شرقی گزارش شده است‌. حدود ۷۴ درصد موارد جدید گزارش‌شده در سال ۲۰۲۴ در طی ماه ژوئن (۱۲ خرداد ۱۴۰۲ تا ۱۰ تیر ۱۴۰۳) در کشور‌های پاکستان و افغانستان بوده است.

وی افزود: با توجه به بررسی اطلاعات فوق، احتمال وقوع طغیان بیماری وبا به دلیل وضعیت موجود در کشور‌های همجوار، با توجه به تردد اتباع و مسافرین در قالب تردد‌های قانونی و غیرقانونی و در پیش بودن گردهمایی‌های بزرگ از جمله پیاده‌روی اربعین و عظیمت زائران غیرایرانی از طریق مرز‌های زمینی و هوایی به ایران، وقوع طغیان بیماری وبا درکشور محتمل خواهد بود لذا توصیه می‌شود همه زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در ادامه گفت: زائران آب آشامیدنی را از بطری‌های دربسته و منابع آب آشامینی سالم تهیه کنند، همچنین در صورتی که در مسیر سفر خود دچار علائمی از جمله علائم گوارشی، اسهال، سردرد و تب شدند مراتب را به نزدیک‌ترین پایگاه درمانی اعلام کنند، همچنین به هیچ عنوان وعده غذایی را برای وعده بعدی نگهداری نکنند و از خشکبار و غذا‌های خشک که احتمال فساد آنها کمتر است استفاده کنند.

نهبندانی در نهایت گفت: زائرانی که قصد تشرف پیاده به کربلا را دارند با توجه به گرمای هوا ساعات ابتدای صبح و سحر و بعدازظهر را برای پیاده‌روی انتخاب کنند و از پیاده روی در ساعات ۱۰ تا ۱۵ بپرهیزند. همچنین مرتب به شست‌وشوی دست‌ها پرداخته و مواد شوینده لازم را همراه خود بردارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->